Kezdd kicsiben, egy meghatározott közönséggel
Miután létrehoztad márkádat, itt az ideje, hogy hírt adj digitális művészetedről a közösségi médiában. Noha munkád marketingjének számos módja van, az egyik leghatékonyabb az Instagramon keresztül történik – válaszolta a kérdésünkre Máté Balázs online marketing tanácsadó.
Több mint 800 millió havi felhasználójával az Instagram gyorsan a közösségi média platformok egyik legnépszerűbb formájává vált – és jó okkal: lehetővé teszi a művészek számára, hogy szórakoztató és lebilincselő módon mutassák be munkáikat, ami felkelti a potenciális vásárlók figyelmét.
Bár a kicsiben való kezdés és egy meghatározott közönség megcélzása nyilvánvaló lépésnek tűnhet digitális művészeted online marketingjében, fontos, hogy ne hagyd figyelmen kívül azokat, akik még nem tudnak rólad. Mint minden reklámkampánynál, a következetesség kulcsfontosságú, amikor új közönségeket próbálunk elérni a közösségi média csatornákon, például az Instagramon és a TikTokon keresztül – ami azt jelenti, hogy rendszeresen posztolunk, hogy az emberek elég gyakran visszatérjenek (és végül elkezdjenek követni).
Válaszd ki a megfelelő közösségi platformokat
Amikor a közösségi médiáról van szó, az első dolog, amit el kell döntened, hogy a célközönség melyik platformon görget többet. Ha többnyire a Facebookon vannak, érdemes oda koncentrálni. Ha aktívabbak az Instagramon vagy a TikTokon, ezek is jó lehetőségek.
Itt nincs helyes válasz; ez teljes mértékben a célközönségtől és a te művészetedtől függ. Például, ha a munkád videojáték-fejlesztéssel és animációval jár (ez egy virágzó terület amúgy), akkor az Instagram és a TikTok jobb választás lehet, mint a Facebook vagy a Twitter, mivel ezek a platformok vizuálisabb élményt kínálnak – és az őket használó közönségnek nincs feltétlenül ideje olvasni hosszas bejegyzéseket vagy cikkeket a játéktrendekről.
Kísérletezz különböző típusú tartalmakkal
Ha szeretnéd növelni követőid számát fontold meg mások munkáinak újbóli közzétételét. Ez segít abban, hogy az oldalon található tartalom változatos és vonzó legyen, és lehetővé teszi, hogy szélesebb közönséggel léphess kapcsolatba.
Kísérletezhetsz különféle típusú tartalommal is, nemcsak műalkotásokon: a videók különösen hasznosak, mivel lehetővé teszik a nézők számára, hogy meglássák, hogyan dolgoznak a művészek a stúdiójukban, ami hasznos lehet az alkotó folyamatok alaposabb megértéséhez. Győződj meg arról, hogy a videó tiszta és könnyen követhető; ne aggódj amiatt, hogy tökéletes legyen – csak mutass be valamit, hogy az emberek lássák, milyen dolgokat készítesz!