1. Legyél early bird
Irány kora reggel – mit sem szeretünk jobban, mint reggel bekukucskálni az éttermek ajtaján, hogy megnézzük, melyikük pezseg az élettől. Általában kerülni kell azokat, akik egy órával a kiszolgálás előtt nyitnak ki, és igyekeznek takarítani, előkészíteni és főzni, mielőtt az első vendégek megérkeznének.
2. Az első benyomás számít
Van-e identitása a helynek – tudja-e az étterem, hogy mi az –, és a nevétől és a márkától kezdve egészen a dekorációig egységes az üzenet? Ne feledd, az egyszerűség általában a legjobb. Tiszta és hívogató a hely külseje – gondozzák-e a növényeket, tiszták az ablakok és napellenzők, és minden szabadtéri ülőhely gondozott és jó állapotban van? Ha egy étterem külsejét figyelmen kívül hagyták, akkor vészharangot kell kapcsolni, hogy mi van a belsejében.
3. Tisztaság
Az alapvető higiénia természetesen érvényes. Az asztalok tiszták és a poharak csillognak? Jól karban vannak tartva a mosdók? Milyenek az illatok, kiegészítők? Ezek rendkívül fontos elemek.
4. Az első szabály
Az első dolog, ami az asztalra kerül, általában meghatározza az étkezés további részét. Az első ehető falat az asztalnál felállítja a színteret, ha egy állott vagy ázott kenyérszeletről vagy valami piszok olcsó pálcikáról van szó, akkor jó eséllyel az étkezés többi része is követi a trendet. Ha ez egy kenyérkosár tele frissen sült finomságokkal, akkor szinte garantált a jó étel. Vannak kivételek ez alól a szabály alól, de ez az egyik, ami határozottan segít, amikor megpróbálsz benézni az étterem ablakán és értékelni.
5. Egyél a szemeddel
Ostobaság lenne elkerülni a technológia használatát, amikor éttermet keresel egy új városban. A Google nagyszerű forrás erre is, hisz az étterem seo marketing alapján a legjobb étterem valószínűleg a keresési listák elején az első oldalon lesznek.
Keress rá a „közeli éttermek” kifejezésre, és szűrd ki a legjobb értékelést, de ne csak az értékelést vedd igaznak – sok helyen hamis értékelésekkel játszanak az értékelési rendszerben. Keresd azokat a helyeket, ahol sok vélemény és magas az átlagos értékelés. Innentől az a trükk, hogy mindegyikre rákattintva megnézzük a kínált ételeket – hogyan mutatják be, hogyan szerepelnek az étlapon, petrezselymes köretet használnak-e úgy, mint 1980-ban, vagy modernek és frissek a tányérok? Azt mondják, nem szabad a borítója alapján megítélni egy könyvet, de azt is mondják, hogy a szemünkkel eszünk, és ez határozottan igaz: ez az egyik legjobb módja annak, hogy utazás közben képet kapjunk egy új városról. Használd ki a közösségi médiát is – az Instagram és a TikTok nagyszerű források az aktuális képekhez és a legutóbbi látogatók visszajelzéséhez.